2009. december 7., hétfő

Mézes testápoló házilag.

Mézes krémesnek is nevezhetném, hiszen
mézes is és krémes is. Ráadásul házilag elkészíthető.
Minap egy kedves hölggyel találkoztam a szaunában.
Medvehagymás, mézes, tengeri sós testápolót használt a szaunában.
Ugye ilyesmi hallatára azért aki gyógynövényekkel
foglalkozik, illetve szereti felkapja a fejét.
És ha két személy aki hisz
a fűben-fában orvosságban találkozik, hát azok tudnak miről beszélgetni.
Szóval ez a kedves hölgy megkínált, hogy kenjem be magam én is
ezzel a csodálatos krémmel..Ő maga készítette.
Mitől is csodálatos?
A méz, az Isten adta méz,  mely telve van vitaminokkal,
ásványi sókkal,
 regenerálnak, és frissítenek.

Ilyenkor mindig eszembe jutnak a kis szorgos méhecskék,
akik oly sokat dolgoznak, ezért az értékes folyékony
aranyért.



Visszatérve a mézhez, 80-90% gyümölcs cukrot tartalmaz,
ami megköti a vizet, így hidratálja a bőrt.
Valósággal gyógyír az érdes száraz bőrre.
Fokozza a vérbőséget, és ezáltal
nyugtatja is a bőrt.
Antibakteriális hatású.

A medvehagyma szintén jó mindenféle
baktériumokkal szemben, azon kívül
nagyon jó vértisztító.
Jótékony hatása a bőrön keresztül is érvényesül,
főleg ha ilyen jó hordozó anyaga van mint a méz.

A tengeri só valósággal radíroz.
Magában hordozza a tenger éltető erejét.
Hidratáló, méregtelenítő, vitalizáló.
Kitisztítja a bőr mélyebb rétegeit is, a felső elhalt
elszarusodott hámréteget eltávolítja.
Ezáltal szabaddá válnak a pólusok,
a bőr oxigén felvevő képessége megnő.

A bőr fellélegzik.
Tehát a  medvehagymás méz
egyszerűen össze lett dolgozva a tengeri sóval.
Izzadt testemre kentem, jól bemaszírozva bőrömbe,
ezeket az áldásos anyagokat,
s a kinti párás időt elfelejtve, átadtam magam
a szauna forró,  csontokig ható, gyógynövényekkel átitatott
levegőjének.
Beszippantottam, és éreztem, hogy minden egyes
porcikám fellélegzik.
Huhh........ ez nagyon jó........
A bőröm kisimult, kellemes tapintásúvá vált.
Utána a hideg zuhany levitte a ledörzsölt hámréteget,
a sok salakanyag az izzadtsággal távozott.
A merülő után pedig beindult a vérkeringés.
Nem csak szaunában, de fürdésnél is
nagyon jó hasznát vehetjük.

Recept:
igen egyszerű, össze kell keverni a mézet
a tengeri sóval. Itt medvehagymás
méz szerepelt, de a másik méz is
igen jó.







1 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsikám!És a testápoló receptjét nem osztod meg velünk?Hiszen írtad,hogy mézes testápoló házilag...nagyon kíváncsi vagyok rá,szeretem az ilyen természetes dolgokat:Sz.J

    VálaszTörlés